Rasmus Fink Lorentzen
| Hjem | Tekster | Ph.d. | Oplæg/slides | Undervisning | Forskning | Musik | CV | Kontakt | Links |
Kompetencer i dansk
Speciale om litteratur og kompetencer
Om værket mellem original og kopi
Roland Barthes, forfatter til Don Quixote?
Dannelse og kompetencer i danskfaget
Hvad skal vi bruge litteraturen til?
Danskfagets litteraturteori og læseropfattelse gennem et århundrede
Tekstbegreber og læserpositioner i de læserorienterede litteraturteorier
Om 90'ernes kortprosa i danskundervisningen
Elevers litteraturfortolkning omsat til multimodale udtryk - en undersøgelse af en 7. klasses arbejde med it og æstetik
Litteraturpædagogik og nye medier, delrapport juni 2011
Elevers litteraturfortolkning omsat til multimodale udtryk - undersøgelse 2012
Tablets i Odder - rapport
Andre tekster...

Tablets i Odder - rapport

Publiceret: 04-10-2012

Denne rapport afslutter CELMs undersøgelse af Odder Kommunes projekt med indførelse af iPads på alle kommunens skoler. Undersøgelsen har til formål at belyse om der er pædagogiske og læringsmæssige fordele forbundet med brugen af tablets i undervisningen i grundskolen og i givet fald hvilke. Datamaterialet er indsamlet gennem en kvalitativ undersøgelse blandt lærere, skoleledere og elever og fokuserer på begreberne undervisningsdifferentiering og kommunikativ kompetence. I rapporten analyseres prototypiske eksempler på undervisning med iPad’en som anskueliggør forholdet mellem læren som didaktisk designer og tablet’ens egenskaber i et generelt perspektiv. Rapporten afsluttes med en række anbefalinger til henholdsvis lærere og skoleledere med henblik på videre udvikling af indsatsen.

Redigeret af Rasmus Fink Lorentzen
Webmaster: Rasmus Fink Lorentzen
Sidst opdateret: 20-08-2016
Denne sides adresse: www.rasmus-fink-lorentzen.dk/main/tekster/tabletsiodder_rapport/
index.php
SmartSite Publisher